Vähem kui üheksa aastaga on Wall Street’i filmi järgi Rootsi Gordon Gekkoks tituleeritud Christer Gardelli investeerimisfond Cevian Capital saanud Rootsi ühe tuntuima tööstusettevõtte suurimaks aktsionäriks.

- Christer Gardell
- Foto: EPA
Rootsi majandusleht Dagens Industri kirjutab täna, et vaikselt turul aktsiaid kokku roobitsedes on Cevian Capital kasvatanud oma osaluse veoautode tootja kapitalis 5 protsendilt 8-le, omades ca 15% hääleõigusest. Aktsiapaki väärtus on hinnanguliselt 16 miljardit Rootsi krooni.
„Saan kinnitada, et kapitali poolest oleme Volvos suurim aktsionär,“ ütles Gardell DI-le.
Seni on Volvo aktsiate kokkuost Cevianile olnud hea tehing. DI andmeil osteti suured kogused mullu ajal, mil aktsia oli surve all ja kauples 73 Rootsi krooni tasemel. Täna oli Volvo aktsia hind 93-94 Rootsi krooni tasemel.
Möödunud aastal andis Gardell Dagens Industrile pika
intervjuu, milles ütles, et Volvol on aeg hakata oma aktsionäridele tulu tooma.
Volvo tegevjuht Olof Persson käivitas mullu kaks kokkuhoiuprogrammi ning kolis peakorteri uhkest asukohast tootmise juurde. Viimast on tõlgendatud kui sümboolset märki, et Volvo „impeeriumiehituse“ epohh sai läbi.
Möödunud aasta kolmandas kvartalis hakkas Volvo näitama paremaid marginaale.
Gardell on rahul sellega, mis on saavutatud Volvo peamises tegevusvaldkonnas, raskeveokite tootmises. Pärituult lisavad siin valuutaefektid ja väiksem toormekulu. Arvatust paremat tulemust prognoosib ta Volvole tänavu Euroopas, kus autopark on vananenud ning kütuse hinna alanemine on klientidele rohkem raha tasku jätnud. „Ma arvan, et Euroopa turg tuleb tugevam, kui firma ise praegu prognoosib,“ ütles Gardell.
Osaluse suurendamine Volvos võib Cevianile varsti tähendada ka kohta firma juhatuses. Gardell ise seda praegu ei kommenteerinud.
Gardelli kriitikud peavad teda lühiajalise vaatega firmade kaaperdajaks, teised taas tunnustavad, et Ceviani toetus aitas Volvo finantskriisi rasketest aegadest läbi. Gardelli survel jäi ära ka Volvo eksjuhtide ülekuldamine, mitmed tema ümberkorralduste ettepanekud, nagu Volvo Aero müük ja seatud kasumisiht, on aastate jooksul teoks saanud.
Volvo endise juhi Leif Johanssoni käe all möödunud 12 aastat oli firma aktsionäridele „jääaeg“, kirjutab DI. Pärandiks sai uus juht Olof Persson kontserni, kuhu oli kokku ostetud erinevaid firmasid, mida ei olnud omavahel hästi toimima saadud. Nüüd paistab, et Ceviani survel ja ka toel hakkavad asjad keeruliste aastate järel paika loksuma. Ehk on nüüd jälle käes aeg, mil Volvo aktsia ka aktsionäridele huvitav on, kirjutab lehes DI aktsiaanalüütik Gustaf Tapper.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!